Monday, September 6, 2010

KAMPUNG HALAMAN NENEK KU..

Haa.. nk dekat raye nih teringat lak kt kmpung.. huk3..
bestnyerrrrr...
aku dok kt melaka.. tp kmpung kt batu pahat johor...
xsabar asenyer nk balik kmpung.. lalalala..
rindu kt kmpung....
suasananyer best skali.. nyaman...

haa.. ni lah kmpung aku... mmg kmpung giler lah..
tapi bestt... byk udara oksigen sebab dikelilingi pokok2 n kebun2 atok aku...
lapang sgt halaman umah atok aku nih...
byk tmpt utk bermain..


haaa.. ni plak halaman depan.. lapang x?? best kn? boley maen mcm2 kt tanah lapang ni..
nunn jauh disane tu ada jmbatan nk masuk ke uma atok aku ni la..
kalau hari rye sedara mare n sepupu aku dtg,
time mlm mmg sure lah maen bunge api n mercun kt kwsan ni..
dlu spanjang jln ni atok pasang pelita.. mlm lawa sgt dgn cahaya pelita..
tp skrg tah mne tah atok letak pelita.. huk3
best jugaklah kt cni...



ni plak halaman belakang.. belakang tu kebun2 atok..
kt blakang ni slalu aku n sepupu2 aku maen bakar2 sampah.. hok3..
abis itam tgn sume..
sampai terbatuk2 hidu asap..
kadang2 kt blakang ni jugak mak bapak diorg wat masak2..
kopek kelapa, masak ketupat.. masak dodol pon ada..
tp skrg tak tahu la diorg wat ke x..huk3

Bapak aku ada beli byk mercun ngan bunge api..
wauu!! xsabarnyer nk maen mercun kt kmpung..
kt bandar ni xboleh.. nti org marah..
rumah kt bndar pon dekat2 nti terbakar..
laen la kt kmpung uma asing2 jarak2,
ada privasi sikit nak maen mercun.. huk3
kadang2 siap ada lawan2 mercun lagi antara jiran2 sape mercun paling kuat.. best!!

yyeeaahhh!!! ari rabu ni aku balek kmpung...
SELAMAT HARI RAYER!!!

No comments:

Post a Comment